Fostul europarlamentar Sebastian Bodu îi va acţiona în instanţă pe jurnaliştii britanici de la Sky News care au publicat reportajul despre ”traficul” de arme petrecut în România.

Bodu spune că va cere despăgubiri de 100.000 de lei pentru prejudiciul care i-a fost adus, ca cetăţean român.

Articolul continua dupa recomandari

Sebastian Bodu a afirmat, într-o intervenție telefonică la Antena 3, că acțiunea sa este una strict individuală.

”Prejudiciul constă în faptul că acel reportaj mă face să mă simt cetățean de mâna a doua, care nu are ce căuta în Uniunea Europeană”, a spus Bodu.

”Au fost foarte naivi dacă au intrat în acest joc”
Postul tv britanic Sky News a difuzat un reportaj despre presupuşi traficanţi de arme din România. Filmarea difuzată de Sky News arată întâlnirea dintre doi traficanţi de arme, care ar fi români, şi echipa de jurnalişti. După luni de negocieri, echipa Sky News spune că a fost direcţionată către o zonă izolată din România pentru a se întâlni cu membrii unui grup de traficanţi de arme.
”Au spus că filmează un documentar, cu personaje fictive”
În urma difuzării acestui reportaj, românii care au apărut în imagini au fost arestaţi preventiv, sub acuzația de complicitate la "comunicarea sau răspândirea, prin orice mijloace, de ştiri, date sau informaţii false ori de documente falsificate, cunoscând caracterul fals al acestora, dacă prin aceasta se pune în pericol securitatea naţională", infracţiune pentru care riscă până la cinci ani de închisoare.

De asemenea, bărbaţii sunt acuzaţi şi de nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor şi constituirea unui grup infracţional organizat.

În ciuda dovezilor că totul a fost o înscenare, televiziunea SkyNews îi ia apărarea lui Ramsay.