Realizatorul documentarului-fenomen Wild Carpathia, difuzat în peste 100 de ţări, s-a întors în ţara noastră. Al cincilea şi ultimul episod al serialului despre comorile naturale ale României se va axa pe frumuseţea peisajelor de iarnă şi pe obiceiurile unice încă păstrate în zona rurală. Mesajul regizorului britanic care s-a îndrăgostit de ţara noastră este unul ferm: turismul poate deveni principala industrie a României. Asta doar dacă vom şti să protejăm natura.

Filmările pentru ultimul episod din seria de documentare Wild Carpathia au început de aproape o lună. Traduse în 15 limbi şi difuzate în peste 100 de ţări, cele patru episoade de până acum au arătat întregii lumi frumuseţea peisajelor din România.

Articolul continua dupa recomandari

Mesajul va fi, bănuiesc, concluzia tuturor filmelor. Să protejăm pădurile României, diversitatea ei, animalele sălbatice şi natura. În acelaşi timp să promovăm patrimoniul, monumentele, turismul de aici. Să arătăm că este o ţară în care poţi veni în orice anotimp, în special în lunile de iarnă şi să ai o vacanţă fabuloasă - Charlie Ottley, realizator de film

Wild Carpathia este proiectul de suflet al jurnalistului britanic Charlie Ottley. A petrecut şapte ani cutreierând şi filmând pădurile şi satele româneşti pe care le consideră locuri unice în Europa,

Este o experienţă extraordinară, de ce? Pentru că, deşi sunt din România şi am văzut mare parte dintre zonele pe care le filmăm, prin prisma felului în care el priveşte lucrurile, parcă redescopăr. Are aşa un entuziasm - Oana Mihai, co-producător

Tema ultimului epidod al seriei va fi România pe timp de iarnă şi ar trebui să aibă lansarea în septembrie. Jurnalistul a filmat obiceiurile de Crăciun din Maramureş, iar acum şi-a stabilit tabăra în pădurile din Covasna, unde speră să documenteze viaţa râşilor, a lupilor şi a urşilor.

Ultimele trei episoade ale seriei au primit finanţare de la Ministerul Turismului. Jurnalistul britanic spune că a încercat de trei ori până acum să obţină finanţare de la statul român şi pentru ultimul episod, dar a fost refuzat. Acum lucrează cu un buget de 50.000 de euro obţinut din donaţii. Proiectul ar costa însă de trei ori mai mult.